zondag, maart 02, 2014

Doelen Maart 2014

Oké ik geef toe, ik ben een lijstjesmens, het helpt me om rust in mijn hoofd te krijgen, want zo vergeet ik niks en geef ik structuur aan mijn leven, ik vind het gewoon fijn, maarrrrrrr het geeft me ook stress! Een lange to-do-list bijvoorbeeld! Ik werk me het schompes om die lijst af te krijgen en waarom? Wie zegt me dat alles af moet, oh ja "ik zei de gek"!! ik wil graag dingen gedaan krijgen en daarom maak ik die lijstjes.
Voor Januari en februari had ik een behoorlijke waslijst gemaakt, ik noem ze dan doelen, al zijn het dat niet echt. In Januari had ik er niet veel af, en in Februari wel bijna alles!!!

Voor Maart maak ik dus weer zo'n lijstje en ben benieuwd hoe ver ik deze keer kom. Dit is mijn lijstje voor Maart wat ik NU plan, maar gaande weg groeit mijn lijstje altijd hoor, here we go!!!

1) Mijn zwangerschapsdagboek helemaal afwerken (dwz foto's uitzoeken, printen, knippen en plakken en laatste stukje dagboek invullen)
2) Project Life januari 2014 maken
3) Project Life februari 2014 foto's uitzoeken en printen
4) Dagboek Pixie bijwerken en/of bijhouden
5) Dagboek Callen bijwerken en/of bijhouden
6) Aan mijn huishoudbudget houden deze maand!
7) Uitje met de kinderen
8) 1 op 1 tijd met ALLE kids
9) Boek stilzitten als een kikker uitlezen
10) cursus afmaken (mindfulness)
11) Naar de tandarts (jaiks ik ben een grote schijterd als t op de tandarts aankomt maar nu moet t)
12) Eindelijk eens beginnen met hardlopen
13) Beginnen met de tuin op orde te maken
14) Skylars uitnodigingen maken en verzenden (vieren het 20 april)
15) Iets liefs doen voor een ander, zomaar, gewoon....

Nou dat is al heel erg veel toch? Ben benieuwd en ik ga meteen maar aan de gang ook!
Hebben jullie ook van die lijstjes? Wat zet je er dan op? Grote doelen? Klusjes? Spiritueel?

Ik heb ook nog mijn One Little Word, Breathe, voor 2014 en afgelopen maand is er zomaar iets op mijn pad gekomen wat daarbij past, als je kijkt wat Breathe voor mij betekent allemaal dan snap je ook hoe dat zit. Ik heb nl het boekje "stilzitten als een kikker" uit de kast gepakt om dat samen met Pixie te doen, en een paar dagen later kreeg ik een mailtje van school, dat uitgerekend Pixie d'r juf dit aan het toepassen in de klas en die opleiding aan het doen is! Ook kreeg ik de cursus opvoeden zonder stress (ook mindfulness) in mijn inbox, waar ik heel blij mee ben, en bijbehorend boek "mindfulmama" maar daar later meer over! Het werkt voor mij en dat is het belangrijkste en Pixie lijkt het ook erg fijn te vinden!
Tot de volgende ronde!

Geen opmerkingen: