vrijdag, september 12, 2014

Food blog Friday #12

Dit recept kwam ik per toeval tegen, iemand wees me erop en toevallig had ik alles in huis, goedkoop, makkelijk te maken, snel klaar en ze zijn echt gruwelijk lekker! Here we go! Het is een Amerikaans recept dus het gaat in cups, daar heb ik een maatbekertje voor, ik ben deze keer vergeten het af te wegen en dus om te zetten in grammen, maar ik maak deze ongetwijfeld nog een keer en zal dan het aanpassen!


Chocolate chip cookies

Nodig:
1 cup zachte boter (ongeveer een half pakje, dus 125 gr)
1 cup gewone witte suiker
1 cup bruine basterd suiker (ik nam de hele donker bruine)
2 eieren
2 tl vanille extract
3 cups bloem (ik gebruikte tarwebloem of speltbloem)
1 tl baking soda
2 tl heet water
½ tl zout
2 cups melk chocochips
1 cup gehakte noten (er stond walnoten, ik koos voor pecannoten)

Bereiding:
Oven voorverwarmen op 175 graden
Boter en de suiker door elkaar mengen tot een glad mengsel en daarna 1 ei per keer er goed doorheen mengen. Daarna de vanille er door roeren.
De baking soda in een bakje goed mengen en oplossen in het hete water en dan ook door het deeg mengen, samen met het zout. (let wel: baking soda is geen bakpoeder maar zuiveringszout).
Dan de bloem, noten en chocolade erdoor mengen en klaar!
Het is een plakkerig mengsel! Ik heb een vel bakpapier op de bakplaat gedaan en flinke eetlepels van het deeg op de plaat gedaan.10 minuutjes bakken en klaar! Het loopt heel erg uit en worden dus vrij grote koeken! Ze zijn heerlijk knapperig aan de buitenkant en "chewy" aan de binnenkant en vers het lekkerst. Je kunt het deeg makkelijk in een goed afgesloten plastic doos bewaren en elke keer een paar koekjes bakken! Zo heb je elke dag verse warme chocokoekjes,yummy!!!!


Je hebt zo een hele stapel!!!

De volgende keer ga ik eens proberen met cranberries erdoor, of kaneel of sinaasappelconfijt oid hmmm nu al zin in!

Geen opmerkingen: