maandag, november 10, 2014

45 dagen tot de kerst

Nog maar 45 dagen en ik heb er zin in! Nog heel even voor de kerstdecoratie weer uit de dozen komt, en ik ben zelfs aan het kijken wat voor activiteiten ik met de kindjes ga doen, want daar gaat het om bij mij... familie... ik ben niet gelovig in de zin van de bijbel ed. Ik vind het heerlijk om dingen met mijn kindjes te doen en te vieren!

Tot nu toe heb ik het volgende bedacht om te gaan doen.. en eigenlijk is het al een behoorlijke lijst!

1) Kerstbal versieren
Dit deed ik als kind ook. Ik kreeg een rode kerstbal, een hartje om precies te zijn, en een doosje zilveren sterretjes en een busje lijm. De bedoeling was de kerstbal te versieren met de sterretjes. Dat wil ik dus dit jaar ook met de meiden doen want ze zijn er nu wel oud genoeg voor denk ik! Nu de sterretjes nog vinden (of sneeuwvlokken oid) iemand tips??

2) Kerstornament uitzoeken
Elk jaar, sinds Pixie geboren is, gaan we naar de kerstshow in het tuincentrum en dan mocht ze iets uitzoeken, uiteraard geldt dat nu ook voor Skylar (al 2 jaar) en dit jaar misschien ook wel voor Callen! We zoeken een hoek uit wat onze smaak is, en dan mogen de kindjes ieder 1 kerstbal oid uitzoeken

Deze koos Skylar afgelopen jaar uit
 En deze koos Pixie uit!

3) Kerstkoekjes bakken!
Deze koekjes staan oa op het menu om uitgeprobeerd te worden en ook deze koekjes ga ik uitproberen. De kindjes vinden het vast geen straf!
4) Een kerstkrans maken
Ik wil graag deze kerstster maken met de meisjes en deze met Callen, en misschien nog wel een leuke krans met de meiden voor op hun eigen slaapkamerdeur!

5) Kaars versieren
Eigenlijk hetzelfde principe als het versieren van de kerstballen, een mooie grote kaars in een mooie kleur en dan lekker beplakken met sterretjes ed en een randje kant of je kunt deze tutorial gebruiken!

6) Sneeuwvlokken
Sneeuwvlokken of ijssterren knippen voor versiering op het raam!
De meisjes, vooral Pixie, kan al heel erg goed knippen en ik ga dit jaar eens proberen of ze het voor elkaar krijgen! Dit is het idee

7) Kerstlichtjes
Natuurlijk kun je ook leuke jampotjes beplakken met papier en glitter en dergelijke om daar een waxinelichtje in te doen! We zijn dol op kaarsjes, het is zo gezellig en warm!

8) Kerstshow tuincentrum
Dit is een van onze favoriete uitjes van dit seizoen! We gaan altijd een paar keer er heen en
genieten volop van alles. Meestal 1x gewoon kijken, 1x echt om iets te kopen en dan nog 1 of 2 x dat we er doorheen lopen omdat we vaker naar het tuincentrum gaan om plantjes, mest, kippenvoer, konijnenspul ed te kopen

9) kerstmarkt centrum
In dit dorp is er 1x per jaar een kerstmarkt, op zondag! Heel gezellig met allerlei leuke dingen als muziek, een kerstman met een heus rendier, allerlei kraampjes, lekker eten ed en eigenlijk willen we er elk jaar heen, maar... tot nu toe is er altijd wel 1 ziek geweest, dus we hopen dat dit jaar de griep eens buiten de deur blijft en we met z'n allen gezellig naar de markt kunnen!

10) Kerstfoto's
Natuurlijk maken we die ook! Altijd de dag dat we de kerstboom opzetten omdat je dan nog zo leuk met de lichtjes kunt spelen ;-) en ook voor de kerstboom, met een gekke kerstmuts oid op, en natuurlijk op 1e en tweede kerstdag. Ik doe meestal een shoot dan ook en die foto's gaan in de grote lijst boven de eetkamertafel en die hangen er het hele jaar! Een gezinsfoto is bijna niet te doen met 3 kleine kindjes en een timer maar ook dit jaar gaan we het weer proberen!

11) Kerstengeltje
Er zijn zat voorbeelden te vinden op pinterest en ik ben er nog niet uit welke ik ga maken. Maar er zijn zat leuke dingen te verzinnen, zoals knippen net als de sneeuwvlokken, of met hand/voetafdrukken, of met een wc rol of een "cone" kortom, zat keus!

1 opmerking:

Vlijtig Liesje zei

Ongelofelijk dat het nog maar zo weinig dagen zijn. Ik ben zelf eerst nog met Sinterklaas bezig. Maar ik vind je ideeën erg leuk.