maandag, juli 13, 2015

Motivational Monday

Normaal gesproken laat je alles een beetje gaan in de vakantie, het eten is wat meer en vooral ook minder gezond, beweging meestal wat minder, we luieren lekker in de zon (als die er tenminste is want dit is de eerste dag van de vakantie, wanneer ik dit typ, en de regen valt met bakken uit de hemel) en lezen boekjes, soms een potje badminton maar lekker relaxen. En daar is NIKS mis mee! Daar is vakantie voor, maar.... ik doe het lekker anders! Ik voel dat ik nu de rust en ruimte en tijd heb om het weer eens goed te gaan doen!

De afgelopen weken was voor iedereen op z'n laatste reserves lopen, moe, futloos, en de kindjes chagrijnig (en ik ook op z'n tijd hoor!) en dan toch nog naar school. Hier en daar niet lekker, comfort food eten en vooral het makkelijkste op tafel zetten. Ook was het erg heet en dan heeft niemand zin in een dikke pan macaroni of stamppot maar komen er wat makkelijkere dingen op tafel. Ik ben erg gevoelig voor dit soort dingen, mijn lijf reageert heel snel en merk dat ik er een beetje klaar mee ben. In het Amerikaans hebben ze er een perfect woord voor: "sluggish"

Dus wat ga ik doen? Elke maandag iets motiverends, het kan zijn filmpjes, boeken, voedsel, recepten, kookboeken, sites, ideeën, ervaringen etc. Zo kom je lekker de vakantie door en ga je ook goed straks de herfst in, minder kans op een herfstdip!

Ik begin met beweging, dat vind ik erg belangrijk en dat helpt mij enorm. Ik hou van Pilates, hardlopen (wat ik al veel te lang niet gedaan heb maar wel wil oppakken) en Yoga. Ik ben niet zo heel erg van intensieve workouts. Al is het soms lekker hoor, maar ik vind spieren oefenen en rekken prettiger, ieder z'n smaak natuurlijk. Ik ben vrij rank dus hoef het niet te doen om af te vallen maar om sterker te worden en te blijven en natuurlijk voor de endorfine!

Ik heb een tijdje geleden Adriene Mishler gevonden op Youtube. Zij zet elke week nieuwe yoga workouts/routines op haar channel en op haar site die je HIER kunt vinden. Ik vond toen ook haar 30 days of yoga en die ga ik doen in deze vakantie, het liefst elke dag maar we zien hoe ver we komen
Doe je ook mee?



De volgende keer heb ik recepten en kookboeken met gezonde en vooral lekkere recepten! Mijn favoriete kookboeken!

Geen opmerkingen: