donderdag, november 12, 2015

Ik en sporten...

Mag ik je voorstellen aan mijn nieuwe verhouding... haat/liefde verhouding that is! Deze heet SPORT!!

Om in het kort te zeggen heb ik sporten nodig voor mijn gezondheid, niet zo zeer voor mijn vetpercentage of spieren, of om mijn gewicht onder controle te houden, nee voor de hormoontjes. Ik word stapelgek van die dingen, maar sporten helpt! Het zorgt natuurlijk voor ontspanning maar ook voor energie en ook dat ik mijn energie juist erin kwijt kan! En zo zal het ook voor vele anderen werken.

 Na een flink stuk hardlopen, zo rood als een kreeftje

Het is alleen... het "moeten" wat het niet zo leuk maakt. Tijdens mijn laatste zwangerschap was de trap op lopen al sporten genoeg voor de hele dag dus toen kwam er niks van. Daarna rust nemen ivm borstvoeding en gezondheid, en daarna ronduit... geen zin! En toen waren de smoesjes op en zat ik na de zomer weer tegen de herfst/winterdip op te hikken dus.... ik ga sporten! Ik ben begonnen met hardlopen weer. En you know what... het ging eigenlijk vanaf het begin al erg lekker. Ik had de conditie van een een diepvrieskip maar hey... ik kwam vooruit! Inmiddels kan ik 5 km lopen en stop ik maar 1 of 2 keer om uit te hijgen en het gaat steeds beter. Ik gok dat ik over een maandje de 5 km wel in 1x kan lopen en mijn doel is dan om deze ook nog eens binnen de 30 minuten te lopen! En daarna zien we wel of ik nog door ga tot de 10 of dat ik het lekker zo hou.

Tijdens een wandeltocht met Callen van Leusden richting Amersfoort
Ik heb inmiddels een outfit en nieuwe schoenen aangeschaft en die zijn de investering dubbel en dwars waard geweest
Mijn outfit en schoenen

Ik kan eigenlijk alleen in het weekend hardlopen tijdens lichte uren, door de week is dat wat lastiger maar heb ik wel een mooi lampje gekregen om om mijn arm te doen. Ik ben geen held in het donker, daar hoef ik geen doekjes om te winden, ik kijk bij elk hoekje achterom hahaha dus ik wilde ook wat doen binnenshuis want overdag heb ik altijd wel 1 kind bij me. Ik heb de Wii weer eens uit het stof getrokken en wat sportdvd's en deze keer geniet ik er echt van! Ik vind het heerlijk om even bezig te zijn met oefeningen, Pilates, Yoga en spelletjes/oefeningen op de Wii. Ik heb ook het gevoel dat ik er van opknap. Lichamelijk nog niet te zien (behalve alweer dikke plofkuiten van het hardlopen), maar ik voel het wel en dat maakt dat ik het makkelijker vol hou. Oh ja en ik ga op lekkere fietstochten of wandeltochten met Callen achterop of in de wagen. Zeker nu het najaar prachtig is ook qua weer, ben ik heel veel buiten te vinden! De haatverhouding is dus een beetje over en heb ik meer een liefdesverhouding gekregen, wat bof ik, ik heb er wéér 1 bij!!

Tijdens een fietstocht van Leusden naar Achterveld

Geen opmerkingen: