zondag, december 20, 2015

Een ding van mijn Bucketlist af....

Tegenwoordig is het heel normaal een bucketlist te hebben en die heb ik natuurlijk ook. Ik ben dol op dieren en er staan dan ook een paar "dierendingen"op en 1 ervan is om een uil vast te houden. Toevallig kwam dit dit weekend voorbij! Op de kerstmarkt op het Jorisplein was dit mogelijk. Mijn mam is gaan kijk of ze er waren en toen dat positief was, heeft pap mij opgehaald samen met Callen.

Ik had er zo veel zin in. Eenmaal aangekomen bleek ik de beste meneer nog te kennen ook want hij woont bij mij in het dorp! Ik mocht een grote Oehoe vasthouden!

Hier kreeg ik de handschoen aan en verteld hij hoe ik het touw vast moest houden.

 En daar sta je dan ineens met een joekel van een uil. Hij was zo dichtbij dat ik even achteruit moest hangen om hem goed te bekijken. Wat vreselijk mooi! Die ogen zijn knaloranje en zo mooi en indrukwekkend!
 Hier keek meneer Uil me recht aan en ik was diep onder de indruk, het voelde echt als een wijze oude man. Ik had verwacht dat deze grote uil enorm zwaar zou zijn maar dat is helemaal niet het geval! Het weegt bijna niks! Het is een enorm pak veren en je kunt je vingers helemaal verstoppen in het verenpak!
 Ik genoot intens en vond het zo prachtig, elk detail goed in me opnemend, en bestuderend. Ik ben een heel gelukkig mensje vandaag!
 Dit is het vriendje van degene die ik vast had.
 En dit is een derde Oehoe die ook aanwezig was. Overigens waren er nog veel meer roofvogels hoor maar ik kwam nou eenmaal voor de uilen!
 En deze foto is genomen door mijn vader, maar die heb ik even "geleend" . Ik ben ontzettend blij en gelukkig en trots!!! Wat zal het volgende zijn op mijn lijstje?

Geen opmerkingen: